Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Stlala jsem postele americkým gentlemanům...4

Kdyby bylo všechno krásné a snadné, neměli bychom srovnání a chyběla by ta intenzita prožitků. Teď jsem se dokázala radovat hlavně z toho, že mám práci. 

Sice nás občas zaskočili američtí dorostenci, jejíchž nepořádek byl skutečně učebnicový, takový jsem nikdy v životě neviděla. Nejdříve jsem musela vyuklízet chodbičku na zemi, abych jim nezničila všechnu tu elektroniku, techniku a parádu a pak se postupně prokousávala k postelím a nábytku. Američtí gentlemani to byla jiná kasta. Ti nás živili celého půl roku. Nechat si přivézt čtyři pizzy a pak už na ně nemít chuť.  Běžná praxe. Krabice donutů, mufinů, dortů, piv, limonád se stěhovaly na Warvik,  kde se pořádaly lukulské hody. Pivo se pilo místo vody a Cola tekla proudem.

Amerika mě překvapovala každým coulem. Stávala jsem se její obdivovatelkou. Její uspořádanost, čistota,  řád. Některé věci udivovaly, některé nedávaly logiku. Ta absence chodníků nás zcela zaskočila, ale logiku to mělo. Kdo by po nich chodil, když nikdo neudělá ani krok pěšky. Často jsme se cítili nepatřičně,  když jsme nohy používali. Za trest jsme museli i třikrát na trase půl kilometru odpovídat na dotazy,  kde že máme auto, kam potřebujeme zavézt a jak nám mohou pomoci. Nám se pomoct nedalo. Přelezli jsme jednoduše plot, přeběhli jsme parkoviště a byli tam dříve než oni. Ještě že nás při tom nikdo neviděl. Jen jednou jsem se odvážila na kolečkových bruslích na parkoviště. Jen jednou,  více ne. Všechno má tam svoje místo,  vše místo k tomu určené. Celou dobu mě vyháněl pracovník ostrahy a trpělivě kroužit kolem dodávkou. No dobře,  bydlet tu nebude. Počkala jsem až odjede a zkusila to znovu. Zbytečně jsem to dělala. Za moment tu byl znovu a musela si vyslechnout přednášku o bezpečnosti.

Kouzelné byly sportovní odpoledne domorodců. Měla jsem to jako na dlani z okna pokoje. Parkoviště a dokola vyasfaltovaný chodník. Přijela dáma v ohozu špičkové sportovkyně, zaparkovala a prošla se po tom chodníku dokola. Dvakrát málokterá. Přehlídkové molo by posloužilo lépe. 

Byl tam tak úžasný pořádek,  že ho udělali i s mým staříkem. Můj stařeček automobil se cestou z Chicaga tak vyčerpal, že jsem ho nedokázala vzkřísit. Postavila jsem jej na parkoviště před dům a za pár dní tam nebyl. Neznalost zákona neomlouvá. Nevšimla jsem si čísel bytů pod přístřešky. Každý měl své parkoviště, tohle nebylo moje. Po čase přišlo vyrozumění, že mám zaplatit parkovné,  asi 400$ za odtah a vyzvednout na místě vzdáleném asi 30 kilometrů. Poděkovala jsem staříkovi za odvedenou službu a omluvila se za to, že už mě nikdy neuvidí. Rozhodla jsem se hrát zdechlou vránu před úřady. Myslím, že to pak mělo i nějakou úřední dohru, ale na peripétie ráda zapomínám a vytěsňuji z hlavy.

Těžko se mi ale zapomíná na chvíle těmto podobné. S Marií jsme sdílely jeden byt, mezonet.  Nebylo kam před ní utéct. Otevřený prostor kam se podíváš. Marie potřebovala na start dne již zmíněnou dávku alkoholu. Pak byl půlden snesitelný. Pracovaly jsme na stejném hotelu jako pokojské. Kolem poledne přicházely její záchvaty vzteku a já byla její hromosvod. Zaměstnanci byli svědky jejich zuřivých vylevů a nadávek. Všechno k mé osobě. Nic z toho nemělo hlavu ani patu, nevěděla jsem o co jde. Aspoň jsem věděla, že jde o úbytek alkoholu v krvi. Ostatní to nevěděli. Nevím jak to zdůvodňovala, ale vždy vysvětlovala svou základní angličtinou. Asi dost na to, aby na mě pohlíželi přes prsty.  O to více jsem se musela snažit, abych nezavdala jediný důvod k nespokojenosti. Po čase mě moje práce vynesla mezi oblíbence. Jiní reptali,  já reptat neuměla, o to více pracovala. Chtěla jsem pracovat co nejvíce.  Když už jsem tady,  ať si také vydělám. I to se líbilo. Byly chvíle,  kdy nás poháněli k vyššímu výkonu, k rychlejší předávce pokojů, přitom dodávka čistého prádla vázla. Celá organizace vázla. Já jediná nereptala, vázla slovní výbava. Místo toho seběhla do prádelny, vymandlovala prádlo, zpátky na pokoj, udělat svou práci. Amíci čuměli. Není to oslavná óda na mou pracovitost. Je to popis bezmoci,  která nese ovoce. 

Paradoxně můžu říct,  že jsem byla pracovně velmi spokojená. Nechala jsem tam i několik kilo své živé váhy. Seznamovala jsem se s krajany a všechno bylo veselejší. Jen ta moje spolubydlící a její záchvaty mně nepřály klidu. Nebylo před ní úniku. Odpoledne sice doplnila svojí hladinku,  ale někdy i přelila. To si pak našla oběť a řešila,  křičela a prokládala vulgarismy. Ten den měla na programu Aleše. Byl to chlapec, který měl auto a pracoval na našem hotelu. Bylo lepší jezdit s ním než honit Roberta dvakrát přes celé město. Aleš si řekl o dolar za každou cestu a Marie to řešila: "Jak může ten (následovala snůška těch nejhrubších a nejsprostějšich výrazů) mamonářská po nás chtít dva dolary denně.  Za to má celý galon benzínu a nás bude tolik okrádat?" Dostávala se ve své zuřivosti do takového varu, že uklidňovat nepomáhalo,  žádnými dostupnými prostředky. Tolik jsem už chtěla klid. Slíbila jsem, že to s Alešem vyřeším i když to vůbec nebyl můj názor. Opravdu jsem tolik potřebovala klid. Druhý den jsem se pustila do plnění slibu. "Víš Aleši, myslíme, že po nás chceš moc peněz, mohli by jsme platit méně?" Marie se obrátila na Aleše a s ušklebkem prohlásila: "Podívej se na tu krávu lakomou, ona by chtěla všechno zadarmo ". Nevěřila jsem vlastním uším. Dost na to, abych šla od té paní co nejdál. Spustila jsem mezi nás neprůhlednou stěnu, odstěhovala se a život byl zase v pořádku. 

Poznala jsem několik fajn přátel. Jen si museli zvyknout na můj způsob humoru. Viděla jsem pár krásných míst. Podívali jsme se do Texasu k vodopádům 

A přežila i svou smrt. Jestli jsem něco jako kočka, tak jich mám ještě sedm. Ale o tom až příště. 

I o tom jak jsem o ty dva přišla. 

Autor: Alena Matějáková | úterý 13.2.2024 7:29 | karma článku: 17,99 | přečteno: 562x
  • Další články autora

Alena Matějáková

Žiji dál. Zásluhou jedné cigarety.

Prý jsem kočka. Říkají o mně. A já jim věřím. V opačném případě bych dvakrát nepřežila svoji jistou smrt.

27.2.2024 v 3:50 | Karma: 15,73 | Přečteno: 633x | Diskuse| Ona

Alena Matějáková

Stlala jsem postele americkým gentlemanům...3

Existují lidé, kteří se neštítí ničeho, když jde o peníze. Peníze jsou modlou a vítězí nad vším. Tady jsem to měla možnost ochutnat ve velmi silném vývaru.

6.2.2024 v 8:55 | Karma: 17,94 | Přečteno: 745x | Diskuse| Ona

Alena Matějáková

Stlala jsem postele americkým gentlemanům...2

Amerika země neomezených omezení. Tak jsem ji nazývala, když jsem se trochu rozhlédla. Zatím jsem na rozhlížení neměla mnoho možností.

4.2.2024 v 5:46 | Karma: 18,09 | Přečteno: 657x | Diskuse| Ona

Alena Matějáková

Stlala jsem postele americkým gentlemanům...1

Vždycky jsem chtěla vidět Ameriku, ale že se na ni budu dívat celého půl roku, to mě nikdy nenapadlo. Taky že dám podnět k tomu, aby tam můj starší syn prožil podstatou část svého mládí...tak to už vůbec.

3.2.2024 v 9:29 | Karma: 16,79 | Přečteno: 730x | Diskuse| Ona

Alena Matějáková

Bali, Lombok...14

S tou přísahou, že po příjezdu do Sanuru už jenom lenošení, jsem měla být zdrženlivější. Stačila návštěva Sondy Růžové a všechno bylo jinak.

26.1.2024 v 5:53 | Karma: 7,26 | Přečteno: 177x | Diskuse| Ona
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Podmínky míru musí určit Ukrajina, říká ministryně obrany Černochová

29. dubna 2024

Premium Ministryně obrany Jana Černochová (ODS) o sbírce na munici pro Ukrajinu, komunikaci náčelníka...

Vědmy jdou do akce. Mladé dronařky tvrdě cvičí a chystají se na Rusy

29. dubna 2024

Premium Ukrajina (od zpravodajů iDNES.cz) Válka na Ukrajině je v nemalé míře válkou dronů a technologií. Ukrajina, ale i Rusko je vyvíjejí,...

Americkou Oklahomu a okolní státy zasáhla série tornád. Úřady hlásí čtyři mrtvé

28. dubna 2024  22:16

Nejméně čtyři mrtvé si vyžádala série tornád, která od sobotního večera zasáhla Oklahomu. Podle...

Nikdy nekončící hrozba. Finsko si zvyká na nový vztah s Ruskem

28. dubna 2024  20:49

Ozbrojení finští pohraničníci na běžkách střeží východní část země, nejnovější a nejdelší hranici...

Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat
Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat

Téměř deset miliard korun – tolik jen za loňský rok poslaly pojišťovny lidem za úrazy, závažná onemocnění či úmrtí. Životní pojištění pomohlo za...

  • Počet článků 29
  • Celková karma 17,31
  • Průměrná čtenost 405x
Důchodkyně, která odmítá stárnout. Tvrdí, že je třeba být v neustálém pohybu, aby jsme nemysleli na věci nepodstatné a stárnout, je věc NEPODSTATNÁ. Většinu života propodnikala.  Vystudovala střední školu, obor ekonomika zemědělství a téměř sama vychovala dva obrovské syny.  V současné době žije střídavě v Bruntále, Frýdku Mistku a na Bali. Životní cíl je: ve 120 létech  jít z diskotéky a v pokoře skonat na rameni svého 40 letého milence.

Seznam rubrik